מה עוד אפשר לעשות שלא עשיתם בבניית האסטרטגיה של מיתוג מעסיק עבור החברה?
בניתם כבר סרטון שמעביר את חוויית המשתמש בחברה, פרסמתם בלינקדאין ובפייסבוק, רתמתם את העובדים לגיוס חבר מביא חבר ועבדתם "לפי הספר" .
ומה עם מיתוג מעסיק תלת ממדי?
זו אסטרטגיה של ראיית החלל המסחרי כמוצר שיווק ומיתוג והיא מובילה תהליך תכנון ייחודי של משרדים שבסופו החלל המעוצב הוא הרבה יותר מעוד משרד מעוצב וטרנדי, החלל הוא פלטפורמה ייחודית ובעלת עוצמה להעברת המסרים של הארגון אל העובדים .
העוצמה של החלל כמוצר שיווק גדולה לאין שיעור מהשפעתו של מוצר שיווק רגיל כמו למשל, יומן או עט מעוצב שנח על שולחנכם. על כל מוצר שיווק סטנדרטי אנחנו מסתכלים מבחוץ, מתרשמים, נהנים או לא וממשיכים הלאה.
לעומת זאת, החלל הוא מקום שאנו נכנסים לתוכו, הוא עוטף אותנו ומעביר אלינו באופן מידי, תוך שניות בודדות עשרות או מאות מסרים. למשל, משרדים עם מטבחון בעיצוב ביתי וחמים יכולים ליצור מיתוג מעסיק של חברה שבה העובדים מרגישים כמו משפחה.
מטבחון באווירה ביתית הוא חלק חשוב מיצירת מיתוג מעסיק של חברה שמשדרת משפחתיות ודאגה לעובדים
החוויה בתוך החלל יכולה להיות רב חושית ומבוססת גם על חושים כמו ריח ואפילו טעם – הקפה המשובח שהחברה מספקת לעובדים בקפטריה יכול להיות אמצעי נוסף להעביר לעובדים מסר של אכפתיות ודאגה.
ההתנסות של להיות בתוך הדבר לעומת לראות אותו מבחוץ היא שיוצרת חוויית מותג. אם החלל תוכנן בהתאם לערכי המותג של החברה החוויה תתאים למיתוג המעסיק ולמסרים שהחברה מעוניינת להעביר.
מגמת המיתוג הפכה להיות טרנדית מאוד בשנים האחרונות ויש לכך סיבות טובות. לאחר שהעולם כולו עבר לייצר את רוב המוצרים במזרח הרחוק הבידול המרכזי של חברות הפך להיות ממוקד לא רק בטיב המוצר, כיון שלמעשה רוב המוצרים זהים או דומים, אלא במסרים של החברה בנושאים כמו מקצועיות, אמינות ושירות. מרכז הכובד בשיווק הוסט לכיוון המותג והיום כולם ממתגים וממתגות.
החיבור הראשוני וההיכרות עם מיתוג מעסיק תלת ממדי נעשו לראשונה בישראל בכנס WELL שיזמתי לפני שלוש שנים, על סביבת העבודה כפלטפורמה להצלחה פיננסית וארגונית של חברות. בכנס הרציתי על הנושא בליווי דוגמאות והצגתי בו את הגישה הכוללת שתאפשר ליישם מיתוג מעסיק תלת ממדי הן במשרדים הקיימים וודאי אם אתם עוברים למשרדים חדשים.
אחד ממומחי המיתוג הבינלאומיים היצירתיים ביותר הוא מרק גובה שאחראי על אסטרטגיות עיצוב מותגים ללקוחות כמו קוקה קולה, ריבוק, ג'ילט ואחרות. הוא טוען ומדגים בספרו מיתוג רגשי שהמפתח להצלחת מותג היא הבנת הצרכים הרגשיים של בני האדם שצורכים את המותג. כבר לפני כעשרים שנה הוא פיתח גישה חדשה למיתוג שמתייחסת למותג כאל אישיות בעלת תכונות ייחודיות. תפקידה של אישיות המותג ליצור מערכות יחסים רגשיות חיוביות עם הלקוחות ולקדם בכך את מטרות החברה.
מיתוג חברה הוא חלק חשוב ביותר בזהות שלה כלפי חוץ: לקוחות, צרכנים וספקים, אבל אפשר בהחלט לומר שגם עובדי החברה הם לקוחות חשובים בהיותם במקרים רבים הנכס המשמעותי ביותר עבור החברה ומנוע הצמיחה שלה ולכן אי אפשר להפחית בחשיבותו של מיתוג מעסיק בחלל המשרדים.
קל הרבה יותר להניע את המערכת ולהגיע להישגים כאשר כל הצוות, בכל התפקידים, מגויס לחזון אחד משותף. מהרשתות החברתיות למדנו על עוצמתה של קהילה. אם תתייחסו לצוות שלכם כאל קהילה קטנה, מיתוג אותנטי, כן וייחודי יעצים אותו בין אם הוא מונה שלושה או מאה עובדים.
מעבר לכך, בגלל המחסור בעובדי הייטק שנמשך כבר מספר שנים בעלי חברות הייטק מודעים היטב לעובדה שכדי לשמור על העובדים הקיימים מפני ציידי ראשים ולצוד את העובדים הנחשקים בענף עליהם לייצר סביבת עבודה תומכת אטרקטיבית וייחוד לחברה.
עיצוב המשרד הוא המעטפת של כל מה שקורה בחברה ומשפיע יום יום וכל היום על מהלכי העבודה ועל ההרגשה והמוטיבציה של העובדים. אם תשכילו להעביר את המסרים החשובים לכם דרך עיצוב פנים שמיישם את ערכי המותג של החברה ואת מיתוג המעסיק תוכלו ליצור חיבור רגשי של עובדים ולקוחות כאחד ונאמנות לחברה ולערכיה.
הדרישות של עובדי יידע בכלל ודרישות עובדי הייטק בפרט גדלות עם השנים ומעבר לתרומתם של משרדים ממותגים למחוברות ולנאמנות לארגון גם קולם של העובדים נשמע בשנים האחרונות יותר ויותר בדרישה לסביבת עבודה נוחה ומעוצבת.
סקר של תאגיד רוברט וולטרס שעסק בהשפעה של עיצוב משרדים על תפוקה, נאמנות ומחויבות של 2500 עובדים מתקף את הדברים ומראה את החשיבות שמייחסים העובדים למשרדים מעוצבים. תוצאות הסקר:
מיתוג מעסיק אמור לכלול מספר נקודות מגע הנוצרות בין העובד או המועמד לרשתות החברתיות ולמפגשים וירטואליים או מזדמנים במיטאפים. אבל החוויה הנוצרת בנקודות מגע אלו, שהמועמד חווה אותן כשהוא צופה מבחוץ, כמו למשל צפייה בסרטון על החברה, או במפגש קצר במיטאפ של שעות בודדות, היא כאין וכאפס לעומת העיטוף ארוך הטווח שיוצר החלל כשהוא מכיל בתוכו את העובד כל יום ובמהלך כל היום, או לעומת חווית הוואו של המועמד כשהוא נכנס בפעם הראשונה למשרדי החברה. החלל העוטף משדר בעוצמה מסרים שנקלטים על ידי חמשת החושים. העובד נמצא בתוך המשרדים במשך רוב שעות הערות שלו והחוויות החושיות והחברתיות שהמשרדים מאפשרים לו מלוות אותו לאורך כל היום ואינן אפיזודה חולפת. למעשה סביבת העבודה היא הפיל בחדר שחלק מהחברות עדיין לא השכילו להתייחס אליו אסטרטגית ולרתום אותו למיתוג מעסיק אפקטיבי.
בעיקר כשמדובר בכניסה הראשונה של מועמד למשרדי החברה, נשאלת השאלה, האם יש התאמה בין החוויה שנוצרה אצלו כשגלש באינטרנט וצפה במסרים השונים ובסיפור של החברה לבין התפיסה שלו את החברה בביקור ראשון במשרדים לראיון העבודה.
כשמועמד מגיע אליכם למשרדים סביבת העבודה הפיזית היא המקום שבו העיצוב והתכנון של המשרדים אמורים לקיים את ההבטחה שנוצרה במיתוג המעסיק הוירטואלי ברשתות החברתיות.
אם מיתגתם את החברה שלכם כחברה משפחתית עם אוירה של בית, אולי כדאי שהמועמד שלנו ייכנס לחלל של סלון-מטבח נעים וירגיש נוח להכין לעצמו קפה עם פרי או עוגה ולשקוע בכורסא נוחה עד תחילת הריאיון. אם מיתוג המעסיק התמקד במוצר המלהיב של החברה חישבו על דרך יצירתית להציג את המוצר כבר בכניסה למשרדים.
מטבחון בכניסה למשרדים ודלפק אוכל מזמין במקום דלפק קבלה מסנן, יוצר מיתוג מעסיק של חברה משפחתית ואוירה ביתית
לפניכם שתי דוגמאות מהשטח לאתגרים במשרדים שהחברה שלכם עשויה להיתקל בהם וקשורים ישירות לחוויית העובדים בסביבת העבודה, אתגרים שאפשר לפתור באמצעים פשוטים יחסית ובזמן קצר.
היום, כשרוב החברות עוברות לעבודה בחללים פתוחים האפקטיביות של עבודה בריכוז עלולה להיפגע ואתה גם שביעות הרצון של העובדים. שביעות רצון נמוכה סותרת מסרים של מיתוג מעסיק כשאחד המסרים הוא תנאי עבודה מעולים.
איך מטפלים באתגר הזה בצורה אפקטיבית במשרדים קיימים בלי לעבור משרדים? הפתרונות יכולים להיות מגוונים. דרך אחת לפתור את הנושא היא להפוך חלק מהחללים השיתופיים ל"ספריה" אליה מוסכם שמגיעים כדי לעבוד בעבודה שקטה ללא הפרעות. גם שדרוג האקוסטיקה בחלל הפתוח יכול לעזור או שילוב מחיצות ניידות שיכולו להפריד מעט את העובד משאר העובדים כשהוא רוצה להתרכז. פתרון נוסף: שילוב תא עבודה קטן או כמה תאים, מה שנקרא, תא טלפון, בו אפשר לנהל שיחות פרטיות או פגישות טלפוניות בלי להפריע לשאר העובדים.
חללי עבודה פתוחים לרוב אינם מאפשרים את הפרסונליזציה שהייתה קיימת בעבודה בחדרים, שם הייתה גמישות רבה יותר באפשרות לביטוי עצמי על ידי תמונות של חברים ובני משפחה, שילוב צמחיה, תעודות הוקרה ופרסים ופריטים אישיים שונים. אז איך מפצים על האנונימיות של העובד במשרד הפתוח? בעיקר כשחלק מהחברות עברו לעבודה בשיטת העמדה החמה או מה שנקרא activity based working (ABW) וכך למעשה אין לעובד עמדה אישית קבועה אלא הוא נע ועובד באזורים שונים של המשרד בהתאם למשימות הנדרשות. דרך טובה לפצות על האנונימיות שנוצרת בחלל הפתוח היא על ידי הקצאת שטח באזור השטחים הציבוריים של החברה שבו ימוקם "בלוג פיזי" שיאפשר לכל עובד להתבטא ולהציג פריטים שונים שקשורים אליו ויתרמו לתחושת העובד "רואים אותי" בחברה.
"בלוג פיזי" בכניסה לקומת משרדים. לכל עובד קובייה באמצעותה הוא יכול להתבטא וליצור ופרסונליזציה. מתאים במיוחד לעבודה באופן ספייס
ככל שהענף שבו עוסק הארגון הוא עם שיעור תחלופת עובדים גבוה יותר, למשל במוקד שירות לקוחות שמאופיין בשחיקה ובשיעורי עזיבה גבוהים, תהיה חשיבות גדולה יותר למסרים שעוברים באמצעות מיתוג המשרדים ולמתקני הפנאי והמנוחה של העובדים.
כפועל יוצא מכך, בעיצוב מוקדי שירות לקוחות מדגישים בהרבה מקרים את אווירת הצוות ומדמים את העבודה למשחק מהנה. כמו למשל במשרדי מימון ישיר שם התכנון שלנו משדר אוירה של FUN, קלילות ומשחק בעבודה באמצעות דימוי תלת ממדי של משחק. את הדימוי הזה יצרנו באמצעות קוביות גדולות שמותקנות בכניסה למשרדים.
שילוב משחק קוביות במוקד שירות לקוחות במשרדי מימון ישיר, ליצירת מסר של FUN ולמיתוג מעסיק של חברה צעירה וכיפית
לאור החשיבות הרבה של סביבת העבודה בחוויה הכוללת של מיתוג מעסיק לא כדאי להשאיר את עיצוב סביבת העבודה הפיזית ליד המקרה. בין אם מדובר בהתאמות ושינויים קלים וכמובן שאם מדובר על מעבר של החברה למשרדים חדשים, כדאי שמחלקות מש"א ושיווק של החברה ישתתפו באופן פעיל ועקבי לכל אורך התהליך של בניית האסטרטגיה והפרוגרמה של תכנון המשרדים בשיתוף עם המתכננים ויגדירו את מהות החוויה שהם רוצים ליצור. בניגוד להרבה מקרים שבהם מחלקת הכספים או התפעול מובילה את תהליך התכנון יש חשיבות רבה לכך שמנהל\ת משאבי אנוש תקבע את אסטרטגיית התכנון והמטרות המרכזיות ומחלקת התפעול תקבע את ההנחיות היישומיות בהתאם לאסטרטגיית התכנון (מספר חדרים, קשר בין מחלקות וכיוב')
תפקידה של מעצבת הפנים הוא ליישם את הנחיות האסטרטגיה והתפעול ולתרגם אותן לעיצוב החלל.
מיתוג מעסיק תלת ממדי הוא נושא מורכב ומרתק שאפשר לפשט וליישם בקלות בסביבת העבודה. למשל, אפשר להעלות את הwellbeing של העובדים וליצור חוויית עובד חיובית על ידי הכנסת שפע אור טבעי לחללי העבודה והוספת אלמנטים של צמחיה.
עיצוב משרדים עם שפע אור טבעי ושילוב צמחיה להעלאת wellbeing ויצירת חווית עובד חיובית
רוצים מיתוג מעסיק תלת ממדי במשרדים שלכם ? התקשרו אלינו 03-7326997 04-6367133 054-4683066
לצפייה בפרויקטים נוספים לחצו כאן
המידע באתר זה הוא מידע כללי להעשרה בלבד ואינו בגדר ייעוץ או המלצה לפעולה. השימוש במידע הוא באחריות המשתמש בלבד ואינו מחליף ייעוץ פרטני עבור כל מקרה לגופו.
מטעמי נוחות בלבד הטקסט באתר מנוסח בחלקו בלשון זכר אך כל האמור בו מתייחס לנשים ולגברים כאחד.