עיצוב משרדי הייטק – מאפיינים
עיצוב משרדי הייטק וסטארטאפ הוא אחד התהליכים המורכבים בתכנון משרדים. מהן המגמות החדשות והמפתיעות שלא הכרתם והמאפיינים העיקריים של התכנון בעידן המשרדים ההיברידיים? ראו כאן
איך מתאימים בכל פעם מחדש את העיצוב לחידושים העדכניים בעיצוב ולמסרים הרלוונטיים לתקופה? צפו כאן בשני סבבים של הפקת קונספט עיצוב לחברה אחת
לפני כ15 שנים הוזמנתי על ידי מנכ"ל חברת ספייסקום-חלל תקשורת, לעצב את לובי הכניסה, המסדרונות, חדר המנכ"ל וחדר הישיבות במשרדי החברה השוכנים במתחם הבורסה.
חברת ספייסקום ידועה כמותג מוביל שעובד בשיתוף פעולה הדוק עם התעשייה האווירית ומהווה מקור גאווה ישראלית, עם העליות והמורדות בהיסטוריה של החברה במהלך השנים.
החברה מוכרת זמן תקשורת למותגי התקשורת המובילים בעולם והשידורים שהיא מוכרת מועברים באולפני החדשות הנוצצים בעולם.
בהתאם לכך התבקשתי לעצב את המשרדים כך שיתאימו לביקורים ולסגירת עסקות עם מנהלים מובילים בתעשיית התקשורת הבינלאומית. בעצה אחת עם מחלקת השיווק של החברה החלטנו ליצור את אפקט הוואו המתבקש כשמדובר במותגים מעולם התקשורת. עיצוב המשרדים שידר את המסר על ידי הדגשת תחום העיסוק של החברה בתחום התקשורת הלוויינית והדפסים מוארים של תמונות שביל החלב מצד אחד ומצד שני של שרטוטים הנדסיים של הלוויין עמוס. בחדר הישיבות החלפתי את הלוח הישן בלוח מגנטי מחיק המשכי לאורך שני קירות ששימש גם לכתיבה וגם להצמדת מגנטים.
העיצוב, מותאם לזמנו, עורר את הבאזז המתבקש והשתלב במיתוג החברה כחדשנית ומובילה ברמה בינלאומית.
עם השנים עלה הצורך לרענן את העיצוב והתבקשתי שוב להציע קונספט עיצוב חדש. בתכנון קונספט עיצוב המשרדים השתמשתי בטכנולוגיות החדשות של תאורה ובחומרי גמר חדשים כדי להמחיש את עוצמת החברה בכל הקשור למתן שירותי תקשורת לוויינית.
החברה מוכרת זמן תקשורת למותגי התקשורת המובילים בעולם והשידורים שהיא מוכרת מועברים באולפני החדשות הנוצצים בעולם.
בהתאם לכך התבקשתי לעצב את המשרדים כך שיתאימו לביקורים ולסגירת עסקות עם מנהלים מובילים בתעשיית התקשורת הבינלאומית שמגיעים לביקורים במשרדים. בעצה אחת עם מחלקת השיווק של החברה החלטנו ליצור את אפקט הוואו המתבקש כשמדובר במותגים מעולם התקשורת.
בריף העיצוב הנחה אותנו לעצב משרדים שישדרו את המסר של חברת לוויינים מצליחה ועכשווית על ידי הדגשת תחום העיסוק של החברה בתחום התקשורת הלוויינית. את המסר של עוצמת החברה רצינו להעביר באמצעות הדגשה של עוצמת החלל. איך יצרנו את האווירה והמיתוג המתאימים?
העיצוב כלל הדפסים מוארים של תמונות שביל החלב מצד אחד שעוררו את הדמיון ושידרו את העוצמה של החברה שעוסקת בתחום החלל. במקביל שדרנו את טכנולוגיות העילית שהחברה משתמשת בהן על ידי הדפסים של שרטוטים הנדסיים של הלוויין עמוס.
ליצירת מראה הייטקי בחדר הישיבות החלפנו את הלוח הישן בלוח מגנטי מחיק המשכי לאורך שני קירות ששימש גם לכתיבה וגם להצמדת מגנטים. להארת החלל בחרנו גופי תאורה עגולים שקועים שהשתלבו עם העיצוב הכולל.
העיצוב, מותאם לזמנו, עורר את הבאזז המתבקש והשתלב במיתוג החברה כחדשנית ומובילה ברמה בינלאומית.
עם השנים עלה הצורך לרענן את העיצוב והתבקשתי שוב להציע קונספט עיצוב חדש. הבריף עצמו לא השתנה וגם הצבעוניות הכללית והאווירה אבל השימוש בחומרי ופריטי גמר חדשניים יצר את המראה החדשני והעדכני הנדרש. מהם החידושים בקונספט העיצוב והמיתוג החדש בהשוואה לקונספט הישן?
.
נוספו טכנולוגיות חדשניות של תאורה והדפסה וחומרי הגמר הפכו גמישים וקלים יותר ליישום. למשל, במקום להשתמש בפלטות זכוכית עם מדבקות מודפסות הצעתי להשתמש ביריעות פלסטיק אלסטיות ומוארות מבפנים שעליהן הדפסים. בתכנון קונספט עיצוב המשרדים היו כבר זמינות לשימוש טכנולוגיות החדשות של תאורת לד וחומרי גמר חדשים שאפשרו ליצור מעין גוף תאורה ענק ומפותל שעליו הדפסים מוארים.
בקונספט העיצוב החדש הצענו גם להשתמש בקיר מסכים בחדר הישיבות. אלו היו האמצעים החדשים להמחיש את עוצמת החברה בכל הקשור למתן שירותי תקשורת לוויינית.
צפו כאן בתמונות מהעיצוב הישן ומתמונות קונספט העיצוב החדש
המידע באתר זה הוא מידע כללי להעשרה בלבד ואינו בגדר ייעוץ או המלצה לפעולה. השימוש במידע הוא באחריות המשתמש בלבד ואינו מחליף ייעוץ פרטני עבור כל מקרה לגופו.
מטעמי נוחות בלבד הטקסט באתר מנוסח בחלקו בלשון זכר אך כל האמור בו מתייחס לנשים ולגברים כאחד.